Každý, kdo vlastní modernější diesel, už někdy slyšel o zkratce DPF – filtr pevných částic. Je to zařízení, které má za úkol zachytávat jemné saze z výfukových plynů a tím snižovat emise. V praxi se ale často setkáváme s tím, že se z dobře míněné součástky stane problém, který znepříjemňuje každodenní jízdu a výrazně zvyšuje náklady na údržbu. Pokud se vám často rozsvěcuje kontrolka motoru, auto se přepíná do nouzového režimu, ztrácí výkon nebo spotřebovává víc paliva než obvykle, je možné, že máte problém s DPF filtrem. Filtr pevných částic se sám čistí tzv.

Regenerací, tedy spálením nahromaděných sazí při vyšší teplotě. Problém nastává ve chvíli, kdy k tomu nedochází pravidelně, typicky u vozů, které se používají převážně na krátké trasy. Město, zácpy, časté starty a zastavování… To vše způsobuje, že filtr se nestačí vyčistit a postupně se zanáší, až přestane fungovat úplně. Někteří řidiči se dostanou do situace, kdy se regenerace nedaří ani při delší jízdě, vůz ztrácí tah, a v servisu už jen krčí rameny: „Nový filtr? 25–40 tisíc korun.“ Jedním z řešení, které dnes volí stále více majitelů dieselových vozů, je odstranění DPF filtru. Tato úprava může pomoci vrátit vozu původní výkon, snížit spotřebu a zbavit se častých poruch spojených s filtrem.

Vše samozřejmě za předpokladu, že je úprava provedena odborně, tedy fyzickým odstraněním filtru a úpravou řídicí jednotky motoru tak, aby vše spolupracovalo bez chyb. Je důležité upozornit, že zásah do systému snižování emisí může ovlivnit schopnost vozidla projít technickou kontrolou a není v souladu s platnou legislativou pro běžný provoz na veřejných komunikacích. Proto je odstranění DPF vhodné především pro vozidla mimo provoz, export, motorsport nebo specifické technické účely. Máme za sebou stovky úspěšně upravených vozidel, spokojené zákazníky a férový přístup. Vždy s vámi projdeme všechna pro a proti, vysvětlíme možné dopady a doporučíme řešení přesně pro váš konkrétní vůz.